faner.pl

Zaproponuj artykuł
wróć na stronę główną

5 tybetańskich ćwiczeń, które sprawią, że każdego dnia będziesz czuł się świetnie

tyb

Choć współcześnie najbliższa jest nam zachodnia medycyna konwencjonalna, to nigdy nie powinniśmy zapominać o osiągnięciach wschodu. Tybetańska medycyna znana jest ludziom już od setek lat i właśnie dlatego czerpmy z jej mądrości. Oto 5 ćwiczeń, które sprawią, że poczujesz się dużo lepiej. Wykonuj je każdego dnia, nie zajmą ci dużo czasu.

Ćwiczenie 1
1
Pozycja wyjściowa: Stań z rozłożonymi ramionami. Plecy proste, patrz przed siebie. Delikatny rozkrok.
Ćwiczenie: Wykonaj krążenia głową zgodnie ze wskazówkami zegara. Rób to powoli i ze skupieniem.
Oddychanie: Rób głębokie wdechy i wydechy.

Ćwiczenie 2
2
Pozycja wyjściowa: Połóż się na podłodze, ręce połóż swobodnie wzdłuż tułowia.
Ćwiczenie: Robiąc wdech unieś głowę chowaj podbródek i jednocześnie unieś nogi płaskie w kolanach. Nie wykonuj gwałtownych ruchów – unieść nogi na taką wysokość, jaką możesz.
Oddychanie: Przy unoszeniu nóg wdech, przy opuszczaniu wydech.

Ćwiczenie 3
3
Pozycja wyjściowa: Uklęknij na podłodze lub macie. Dłonie połóż na udach (jak na obrazku).
Ćwiczenie: Robiąc wdech unieś głowę do góry (jak na obrazu), a dłonie delikatnie przesuń na dół, tworząc ciałem łuk. Tutaj też nie wykonuj żadnych gwałtownych łuków – wszystko ma być wolne, dokładne i bezpieczne.
Oddychanie: Wdech ja robisz ciałem łuk, wydech, gdy wracasz do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie 4
4
Pozycja wyjściowa: Usiądź na podłodze, stopy postaw mocno na podłożu w lekkiej odległości od siebie. Dłonie połóż swobodnie.
Ćwiczenie: Delikatnie opadając plecami i głową do tyłu, podnieś swój tułów. Uda Ci się to, gdy wyprostujesz ramiona. Stwórz pozycję widoczną na obrazku, czyli pozycję stołu. Kiedy to zrobisz, bardzo delikatnie i powoli wróć do pozycji wyjściowej.
Oddychanie: Zrób wdech unosząc się w górę i wydech, gdy będziesz wracać do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie 5
5
Pozycja wyjściowa: Połóż się na brzuchu, trzymając dłonie na podłożu na wysokości klatki piersiowej.
Ćwiczenie: Wyprostuj ramiona, unosząc tułów do góry i tworząc łuk. Ręce muszą być proste, a ty patrz wprost przed siebie.
Oddychanie: Wdech przy unoszeniu ciała, wydech przy powrocie do pozycji wyjściowej.

Najpierw wykonaj te ćwiczenia po siedem razy każde. Z czasem możesz zwiększać liczbę powtórzeń do dwudziestu. PAMIĘTAJ! Każde ćwiczenia powinny być konsultowane z lekarzem.

Najlepsze artykuły_


W Arabii Saudyjskiej skazano na śmierć konia wyścigowego. Powodem homoseksualizm!

Niesamowite majestatyczne biblioteki świata

Aby się oświadczyć wynajął 3 piętra wieżowca i zrobił TO… . Genialny pomysł!

Kupili małe czarne pudełko za 6 dolarów, nie uwierzysz co było w środku!

Czy wiesz, że robienie selfie zabiło więcej osób niż rekiny? Przerażające dane!

Dziewczyna wzięła LSD i malowała swoje portrety przez całą noc. Zaskakujący efekt!

Dwa mężczyźni jechali samochodem i nagrali wypadek, w którym uczestniczyli. Ku przestrodze!

W tej maszynie możesz kupić t-shirt za 2 euro. Ale jest pewien haczyk…

Ten młody chłopak wprawił bezdomnego w osłupienie. Zobacz, co zrobił z jego kawą

To był zwykły akt dobroci młodego człowieka, ale dzięki Internautom zrobił się znany na cały świat

Ten zwykły korek przemieni stare butelki w niesamowite lampki!

Kobieta nagrywała swoje dziecko, gdy nagle… Czy wy też to widzieliście?

Twój pies patrzy na ciebie, gdy się załatwia? Jest na to wytłumaczenie!

25 rzeczy, które powinien wiedzieć każdy właściciel kotów. 17 wykorzystam już dziś.

Kiedy zgasisz światło, dzieje się magia!
hit counters